Blog
Pionieren met biologische hondenbrokken
Hoe kun je impact maken door te ondernemen? Met idealisme en een goede commerciële instelling, zegt Bas van Tongeren, CEO van Yarrah. Hij vertelt over de missie en het verhaal achter dit biologische diervoedingsmerk.
Boerderijen van de toekomst
De warmste 1 januari ooit gemeten beloofde weinig goeds voor het nieuwe jaar. Toch gloort er hoop voor de toekomst, met deze inspirerende initiatieven. Tijdens mijn ‘workation’ ontdekte ik iets moois.
Voedsel recyclen met de 3D-printer
Voedsel dat anders weggegooid zou worden, een nieuw leven geven met nieuwe technologie: dat is de missie van Elzelinde van Doleweerd. Ze combineert design en koken om voedselverspilling tegen te gaan.
De wereld veranderen met plantaardige kaas
Hij stak al zijn pensioengeld in de Vegetarische Slager, en startte vorig jaar met Jaap Korteweg een nieuw avontuur: Those Vegan Cowboys. In een voormalig farmaceutisch lab in Gent wordt nu gewerkt aan de toverformule voor plantaardige kaas.
De missie van The Flower Farm: palmolie overbodig maken
Als Marcel van Wing vertelt over de palmolie-industrie, voelt hij direct de woede opborrelen. ‘Als ziet hoe dat regenwoud verdwijnt, springen de tranen in je ogen.’
Hoe je met storytelling fans aan je merk verbindt
Het is een buzzword waar je misschien jeuk van krijgt, toch is storytelling een belangrijke manier om je business en boodschap onder de aandacht te